🎅👉 GRATIS FRAKT PÅ ALLE ORDRER OVER KR. 500,-! 👈🤶

FAQ - Vanlige spørsmål

1. Hvor lange er leveringstidene?

Lokalt lagrede varer blir sendt innen 1-4 virkedager. Dette gjelder brukte varer og varer innkjøpt fra konkursbo o.l.

De fleste fabrikknye produktene blir pakket og sendt innen 4 virkedager. Nye produkter blir hovedsakelig sendt kunden direkte fra leverandør. Da en del av disse kommer fra utlandet er normal leveringstid på 1-3 uker. Ellers er det Postens leveringstider som gjelder.

Leveringstider finner du også under produktbeskrivelsen på hvert enkelt vare. Vi bestreber å holde leveringstidene så korte som mulig, men ulike faktorer som er utenfor selgers kontroll kan føre til forsinkelser i postgangen.

2. Hva koster frakten?

Alle ordrer på over kr. 500,- har gratis frakt.

Ellers gjelder følgende;

  • Forsendelser som går som brevsending, opp til 0,4 kg belastes med kr. 59,-,
  • Pakker på mellom 0,4 og 1 kg. koster kr. 89,-.
  • Pakker fra 1 kg. opp til 10 kg. koster kr. 149,-.
  • Ved forsendelser til utlandet gjelder Postens takster og avklares i hvert enkelt tilfelle.

Vi bestreber å holde fraktkostnadene så lave som mulig, men ved større prisjusteringer hos fraktselskapet kan også våre fraktpriser endres. Alle fraktpriser inkluderer selve forsendelsen, samt emballasje.

3. Hvordan kan jeg betale?

Ved utsjekking i kassen kan du velge mellom trygge og fleksible betalingsløsninger. Vi tar de vanligste bank- og kredittkortene, samt PayPal. Du kan også velge Klarna og utsette betalingen med opptil 30 dager.

4.  Kan jeg kansellere bestillingen?

Det er fullt mulig å kansellere bestillinger. Kontakt oss snarest mulig, så ordner vi det. Hvis ordren allerede er sendt, så avklarer vi evt. retur i hvert enkelt tilfelle. Kontaktinfo: E-post: post@finneriet.no, tlf. 41230255.

5. Har jeg angre-/returrett? 

Ved kjøp på nett har du som kunde 14 dagers angrerett. Perioden begynner å løpe dagen etter du har mottatt varen.

Har du mottatt et skadet produkt, må du snarest mulig sende oss en e-post med bilder og beskrivelse av skaden. I de fleste tilfeller er det ikke nødvendig å sende varen i retur.

Har du mottatt feil vare må du også ta kontakt med oss, helst en e-post med bilde. Vi avklarer evt. retur og bytte i hvert enkelt tilfelle.

Har du mottatt en ny, uskadet vare, men angrer kjøpet må du normalt returnere varen etter å ha avklart det med oss. Du som kunde får refundert hele beløpet, inkludert evt. fraktkostnader. Selve returkostnaden må du som kunde betale selv. Dette i henhold til Angrerettloven.

Kontaktinfo: E-post: post@finneriet.no, tlf. 41230255.

6. Kan jeg bytte en vare?

Vi tilbyr normalt ikke bytte av varer. Men hvis du av en eller annen grunn ikke har mottatt varen du ønsket, ta kontakt, så ordner vi en ny.

7. Er prisene inkludert moms?

Ja, på alle momspliktige varer vi selger er dette inkludert i prisen. Hvis du likevel skulle motta et krav på avgifter på varer som kommer fra utlandet, må du ta kontakt med oss, så vi får rettet opp i det.

8. Noe annet du lurer på?

Hvis du har spørsmål om varer du savner i butikken, tips om forbedringer eller noe annet du har på hjertet, så ta kontakt med oss. Gjerne skriftlig pr. e-post: post@finneriet.no. Vårt telefonnummer er 41230255.