👉 GRATIS FRAKT PÅ ALLE ORDRER OVER KR. 500,-! 👈

Informasjon om frakt og leveringstid

Om frakt

Lokalt lagrede produkter kan både hentes og sendes. Dette velges ved utsjekking i kassen. Både lokalt og eksternt lagerførte varer vil belastet med frakt basert på vekt, såfremt ikke annet fremgår i produktbeskrivelsen.

Pakker som går som brevsending opp 0,4 kg. belastes med kr. 59,-. Pakker mellom 0,4 og 1 kg. belastes med kr. 89,- i fraktkostnader, pakker opp til 10 kg. koster kr. 149,-. Ordrer på over kroner 500,- har gratis frakt. Vi bestreber å holde fraktkostnadene så lave som mulig og forholder oss i størst mulig grad til Postens takster. Summene inkluderer kostnader for selve forsendelsen, samt emballasje.

Leveringstider

Lokalt lagrede varer sendes normalt innenfor 2-4 virkedager. Videre er det Postens eller transportørens leveringstider som gjelder. Det gjøres oppmerksom på at Posten nå kun leverer ut brevpost annenhver dag.

De fleste fabrikknye produktene sendes direkte til kunden fra forskjellige leverandører og de fleste av disse holder til i utlandet. Det må derfor påregnes lengre leveringstid. Vi bestreber å få tiden så kort som mulig, men ulike faktorer som er utenfor selgers kontroll kan i noen tilfeller føre til forsinkelser i postgangen. Under produktbeskrivelsene beskrives en antatt leveringstid på 2-3 uker eller 15-20 virkedager på varer fra utlandet.  

Angre- og returrett

Ved handel på nett har du som kunde angrerett i 14 dager. Perioden begynnere å løpe fra dagen etter du har mottatt varen. Hvis du har mottatt et skadet produkt som ikke er opplyst om i produktbeskrivelsen (gjelder brukte varer) må du ta kontakt med oss, fortrinnsvis på e-post post@finneriet.no, evt. tlf. 41230255, med en beskrivelse av skadeomfanget før en evt. retur.

Ta også kontakt med oss snarest mulig hvis du angrer på et kjøp av fabrikkny vare eller mottatt skadet vare. Dette for å avklare om tilbakebetaling og/eller  om evt. retur er hensiktsmessig. Du kan bli bedt om å sende bilder av skadet produkt, enten det er brukt eller nytt. 

Hvis du har mottatt en ny og uskadet vare men angrer kjøpet må du normalt returnere varen etter å ha avklart det med oss. Du som  kunde får refundert hele beløpet du betalte ved kjøpet, inkludert evt. fraktkostnader. Selve returkostnaden må du som kunde betale selv. Dette i henhold til Angrerettloven.